Baby Came Back! Missed Out? Grab Your

راهنمای سفر به کانادا | بهترین زمان سفر به کانادا

کانادا سرزمینی وسیع و ناهموار است. از شمال به جنوب بیش از نیمی از نیمکره شمالی را در بر می گیرد.کانادا، دومین کشور بزرگ جهان از نظر مساحت (بعد از روسیه) که تقریباً دو پنجم شمالی قاره آمریکای شمالی را اشغال می کند.

معرفی کشور کانادا

با وجود وسعت بزرگ کانادا، این کشور یکی از کم جمعیت ترین کشورهای جهان است. این واقعیت، همراه با عظمت منظره، در احساس هویت ملی کانادایی نقش اساسی داشته است.درختان پیش روی شما؛ بیابان بی کران اطراف شما؛ جایی که پای انسان هرگز در آن رخنه نکرده است... تنهایی که مایل به مایل در آن پیش می‌رفتیم، هیچ انسانی، هیچ انسانی در دید شما نیست. اگرچه کانادایی‌ها از نظر تعداد نسبتاً کم هستند، اما آن‌ها چیزی را ایجاد کرده‌اند که بسیاری از ناظران آن را یک جامعه چندفرهنگی نمونه می‌دانند و از جمعیت‌های مهاجر از هر قاره دیگر استقبال می‌کنند. علاوه بر این، کانادا دارای منابع طبیعی و سرمایه فکری فراوانی است که با تعداد کمی از کشورهای دیگر برابری می کند.

جغرافیای کانادا

کانادا سرزمینی وسیع و ناهموار است. از شمال به جنوب بیش از نیمی از نیمکره شمالی را در بر می گیرد. از شرق به غرب تقریباً 4700 مایل (7560 کیلومتر) در شش منطقه زمانی امتداد دارد. این کشور دومین کشور بزرگ جهان است، اما تنها نیمی از یک درصد جمعیت جهان را دارد. کانادا دارای دریاچه‌های آبی سیاه، رودخانه‌های متعدد، کوه‌های با شکوه غربی، دشت‌های مرکزی و دره‌های شرقی جنگلی است. سپر کانادایی، منطقه ای تپه ای از دریاچه ها و باتلاق ها، در سراسر شمال کانادا امتداد دارد و دارای برخی از قدیمی ترین سنگ های روی زمین است. شمال دور کانادا در چنگال یخ زده قطب شمال قرار دارد، جایی که یخ، برف و یخچال های طبیعی بر چشم انداز غالب هستند. درختان کمی در اینجا رشد می کنند و کشاورزی عملی نیست. بومیان کانادا که به آنها قوم اولین ملل می گویند در این منطقه با شکار و ماهیگیری زندگی می کنند.

مردم و فرهنگ

از برخی جهات کانادا چندین کشور در یک کشور است. نوادگان مهاجران بریتانیایی و فرانسوی حدود نیمی از جمعیت را تشکیل می دهند. پس از آنها سایر مهاجران اروپایی و آسیایی قرار گرفتند. مردم ملل اول حدود چهار درصد از جمعیت را تشکیل می دهند. مردم اینوئیت بیشتر در نواحی شمال غربی و نوناووت زندگی می کنند. بسیاری از بومیان کانادا در سرزمین های سنتی خود زندگی می کنند، اما بسیاری دیگر به شهرهای سراسر کانادا نقل مکان کرده اند. آثار هنری ملل اول به طور گسترده ای شناخته شده است و به عنوان نماد فرهنگ کانادا دیده می شود.

گروه های قومی اصلی

کانادا دارای ترکیبی از گروه های ملی و فرهنگی متنوع است. در زمان اولین سرشماری کشور، در سال 1871، حدود نیمی از جمعیت اجداد بریتانیایی و نزدیک به یک سوم از اجداد فرانسوی بودند. از آن زمان، نسبت کانادایی‌های انگلیسی و فرانسوی هر کدام به حدود یک چهارم کاهش یافته است، زیرا افراد کمتری از بریتانیا و فرانسه مهاجرت کرده‌اند و به میزان قابل توجهی بیشتر از سایر کشورهای اروپایی و همچنین آسیا، آفریقا مهاجرت کرده‌اند. و آمریکای لاتین و کارائیب. از آنجایی که گروه های مهاجر تمایل به سکونت در مناطق خاصی دارند، عموماً هویت فرهنگی خود را حفظ کرده اند. به عنوان مثال، اوکراینی‌ها عمدتاً به استان‌های پریری مهاجرت کردند، جایی که زمین و آب و هوا شبیه به سرزمین مادری آنها بود، و بسیاری از هلندی‌ها در زمین‌های کشاورزی مسطح و حاصلخیز جنوب غربی انتاریو ساکن شدند، جایی که به پرورش میوه و سبزی پرداختند. هلند. بسیاری از چینی ها، پرتغالی ها، یونانی ها و ایتالیایی ها در بخش های خاصی از شهرهای بزرگ به ویژه تورنتو، مونترال و ونکوور ساکن شده اند.

زبان های مرسوم در کشور کانادا

قانون اساسی کانادا هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی را به عنوان زبان های رسمی معرفی کرده است. با این حال، انگلیسی در اکثر نقاط کشور غالب است. تنها یک استان، نیوبرانزویک، به طور رسمی دو زبانه است، و فرانسه زبان رسمی استانی تنها در کبک است، جایی که فرانسوی زبان اول چهار پنجم جمعیت است. بین نیم تا سه پنجم کانادایی ها انگلیسی را به عنوان زبان اول صحبت می کنند، در حالی که حدود یک پنجم زبان فرانسوی را زبان اصلی خود می دانند. زبان مادری بیش از یک پنجم کانادایی ها زبانی غیر از انگلیسی یا فرانسوی است. بیشتر آنها به زبان اروپایی دیگری (به ویژه ایتالیایی یا آلمانی) صحبت می کنند، اما بزرگترین گروه مهاجر به چینی صحبت می کنند که نشان دهنده رشد مهاجرت چینی ها از دهه 1980 است. اینوکتیتوت، زبان اینوئیت‌ها، تنوع‌های زیادی دارد. زبان کری رایج ترین زبان بومی است.

طبیعت کانادا

جنگل‌های دورافتاده شمال کانادا و جنگل‌های وسیع کانادا، زیستگاه حیات‌وحش، از خرس، گرگ، گوزن، شیر کوهی و گوسفند شاخ تا حیوانات کوچک‌تر مانند راکون، سمور و خرگوش است. دریاچه ها و رودخانه های این کشور که حدود 20 درصد از کل آب شیرین کره زمین را در خود جای داده اند، مملو از ماهی هایی مانند قزل آلا و سالمون هستند.

  • دشت‌های کانادا در جنوب محل زندگی گاومیش کوهان دار امریکایی و بز کوهی است. دورتر از شمال، جنگل های همیشه سبز گسترده کانادا قرار دارد که دارای حیات وحش زیادی از جمله گوزن و خرس سیاه است. حتی دورتر از شمال، تاندرای سرد و برهنه است، جایی که گله های گاو مشک و کاریبو زندگی می کنند.
  • کانادایی ها سخت کار می کنند تا از حیات وحش بومی محافظت کنند. کانادا دارای 41 پارک ملی و سه منطقه حفاظت شده دریایی است. با این وجود، گونه هایی مانند گرگ، سیاه گوش و ماهی های اقیانوس اطلس شکار بی رویه و صید بی رویه شده اند.

دولت و اقتصاد

پادشاه بریتانیا رئیس دولت کانادا است. پادشاه توسط یک فرماندار کل نمایندگی می شود که دارای اختیارات بسیار محدودی است. قوانین توسط دولت فدرال منتخب کانادا که شامل پارلمان و نخست وزیر است، وضع می شود. قانون کبک بریتانیا در سال 1774 حقوق قانونی و مذهبی خود را به کبک اعطا کرد. با وجود این امتیاز، بسیاری از شهروندان کبک مدتهاست که به دنبال استقلال هستند. در رای گیری هایی که در سال های 1980 و 1995 برگزار شد، کبک تصمیم گرفت در کانادا بماند. اما رای دوم بسیار نزدیک بود و بحث هنوز زنده است. کانادا از دهه 1500 ماهی، خز و سایر منابع طبیعی را در اختیار جهان قرار داده است. امروزه در تولیدات کشاورزی، مخابرات و فناوری های انرژی پیشرو جهانی است. بخش عمده ای از صادرات کانادا به ایالات متحده می رود.

تاریخ کانادا

اولین افرادی که به کانادا آمدند بین 15000 تا 30000 سال پیش از روی یک پل زمینی که به آسیا و آمریکای شمالی می‌پیوست، وارد شدند. در حدود سال 1000 پس از میلاد، کاشف وایکینگ، لیف اریکسون، به نیوفاندلند، کانادا رسید. او سعی کرد یک شهرک ایجاد کند، اما دوام نیاورد. در قرن شانزدهم، مهاجران فرانسوی و انگلیسی وارد شدند. اختلافات زمینی بین کشاورزان و تاجران خز منجر به چهار جنگ بین سال‌های 1689 و 1763 شد. جنگ نهایی که جنگ فرانسه و هند نامیده می‌شود، کنترل کانادا را به بریتانیا واگذار کرد، اما نفوذ فرانسه حتی امروز نیز قوی است. در سال 1867، انتاریو، کبک، نوا اسکوشیا و نیوبرانزویک با هم ترکیب شدند و حکومت، پارلمان و نخست وزیر خود را تشکیل دادند. مانیتوبا خیلی زود به آن ملحق شد. در سال 1931، کانادا به یک کشور مستقل تبدیل شد.

سرزمین کانادا

مساحت کل خاک کانادا شامل هزاران جزیره مجاور، به ویژه نیوفاندلند در شرق و جزایر مجمع الجزایر قطب شمال در شمال است. کانادا از شمال به اقیانوس منجمد شمالی، از شمال شرق به گرینلند (بخش خودگردان پادشاهی دانمارک)، از شرق به اقیانوس اطلس، از جنوب به 12 ایالت آمریکا و از جنوب به اقیانوس آرام و ... محدود می شود. ایالت آلاسکا ایالات متحده در غرب؛ علاوه بر این، سن پیر و میکلون کوچک (یک قلمرو مجمع الجزایر فرانسه) در نزدیکی نیوفاندلند قرار دارد.

امداد کانادا

کانادا در داخل مرزهای خود دارای تنوع گسترده ای از ویژگی های جغرافیایی است. به طور کلی، ساختار زمین شکل کشور را می توان به عنوان یک حوضه وسیع با قطر بیش از 3220 مایل (5200 کیلومتر) در نظر گرفت. کوردیلرا در غرب، آپالاش ها در جنوب شرقی، کوه های شمال لابرادور و جزیره بافین در شمال شرقی، و کوه های Innuitian در شمال حاشیه بلند آن را تشکیل می دهند، در حالی که خلیج هادسون نزدیک به مرکز سکوی عظیم قرار دارد. سپر کانادایی، کف حوضه را اشغال می کند. لبه غربی حوضه بلندتر و پرجرمتر از همتای شرقی آن است و تکه‌هایی از لبه، به‌ویژه در منتهی الیه شمال غربی و جنوب، گم شده‌اند. خطوط اصلی لندفرم های کانادایی به خوبی تا ایالات متحده ادامه می یابد و جغرافیای هر دو کشور را به هم پیوند می دهد. برای ایجاد چنین کشور بزرگی، کانادایی ها مجبور بودند که در جهت شرق به غرب، در برابر غلات فیزیوگرافی قاره، ارتباطات حمل و نقل و ارتباطی ایجاد کنند. شمال کانادا همچنان یکی از کم سکونت ترین و کم بهره برداری اقتصادی ترین بخش های جهان است.

آب و هوای کانادا

کانادا به دلیل گستردگی عرض جغرافیایی زیادی که دارد، آب و هوای بسیار متنوعی دارد. جریان های اقیانوسی نقش مهمی ایفا می کنند، به طوری که هم آب های گرم گلف استریم در اقیانوس اطلس و هم جریان آلاسکا در اقیانوس آرام بر آب و هوا تأثیر می گذارد. بادهای غربی که از دریا به خشکی می‌وزند، جریان هوای غالب در اقیانوس آرام هستند و بارش‌های سنگین و دمای معتدل زمستان و تابستان را برای ساحل بریتیش کلمبیا به ارمغان می‌آورند. در داخل کشور، دریاچه های بزرگ آب و هوا را در جنوب انتاریو و کبک معتدل می کند. در شرق، جریان سرد لابرادور با گلف استریم در امتداد سواحل نیوفاندلند و لابرادور برخورد می‌کند و باعث خنک شدن هوا و ایجاد مه مکرر می‌شود.

دو سوم شمالی کشور دارای آب و هوای مشابه آب و هوای شمال اسکاندیناوی با زمستان های بسیار سرد و تابستان های کوتاه و خنک است. ناحیه مرکزی جنوبی دشت های داخلی دارای آب و هوای معمولی قاره ای است - زمستان های بسیار سرد، تابستان های گرم و بارش های نسبتاً کم. جنوب انتاریو و کبک دارای آب و هوای با تابستان‌های گرم و مرطوب و زمستان‌های سرد و برفی هستند، شبیه به آب و هوای برخی از بخش‌های غرب میانه آمریکا. به جز سواحل غربی، تمام کانادا دارای فصل زمستان با دمای متوسط ​​زیر صفر و با پوشش مداوم برف است.

دماها

در فصل زمستان دورترین نقاط کشور از آبهای آزاد سردترین مناطق است، به طوری که در دشت های داخلی و در شمال زمستان ها به شدت سرد است. کمترین دمای ثبت شده تا به حال 81- درجه فارنهایت (63- درجه سانتیگراد) در اسناگ، یوکان، در سال 1947 بود. با این حال، در طول تابستان، مناطقی از کانادا که دورتر از آب های آزاد قرار دارند، گرم ترین مناطق هستند. بالاترین دمای ثبت شده 113 درجه فارنهایت (45 درجه سانتیگراد) در میدیل و چمن زرد، هر دو در ساسکاچوان، در سال 1937 بود. بنابراین، ونکوور در ساحل غربی میانگین دمای ژانویه 37 درجه فارنهایت (3 درجه سانتیگراد) و میانگین جولای دارد. دمای 64 درجه فارنهایت (18 درجه سانتیگراد)، در حالی که در رجینا، ساسکاچوان، در دشت های داخلی، میانگین دما از 1- تا 67 درجه فارنهایت (18- تا 19 درجه سانتیگراد) متغیر است. دامنه دمای روزانه نیز در سواحل باریکتر از مناطق داخلی است.

دین کانادایی

بیش از سه چهارم جمعیت کانادا ادعا می کنند که تا حدودی به یک مذهب سازمان یافته وابسته هستند. اکثر مردم یا کاتولیک رومی یا پروتستان هستند. کلیساهای اصلی پروتستان عبارتند از: کلیسای متحد کانادا، کلیسای انگلیکن کانادا و کلیسای لوتری. کاتولیک های رومی بزرگترین گروه مذهبی واحد را تشکیل می دهند که بیش از دو پنجم جمعیت را تشکیل می دهند. پروتستان ها، دومین گروه بزرگ، حدود یک پنجم جمعیت را تشکیل می دهند.

سفر به کانادا با تور کانادایی

با این حساب اگر شما هم از طرفداران پروپا قرص سفر به کانادا هستید، می‌توانید با تور کانادا به این کشور سفر کنید. برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید: رزرو تور کانادا

درباره نویسنده...

مریم زنگنه

شاعر، نویسنده، گوگل شناس، عاشق گشت و گذار و گردشگری؛ عاشق هیجان توام با خلاقیت! همسفر من باشید تا با هم به اقصی نقاط ایران و جهان سفر کنیم.
Avatar
پست های تصادفی

نظرات خود را به اشتراک بگذارید

عضویت در خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه می توانید رایانامه خود را در کادر زیر وارد کرده و آخرین مطالب و خبرهای سایت را در لحظه دریافت کنید.

با عضویت در خبرنامه سپند پرواز شرق از آخرین تورها ، تخفیف ها و مطالب خواندنی آگاه شوید .

.